Geschiedenis

In 1930 werd er in Wedde voor het eerst een voetbalwedstrijd gespeeld. Een naam was er niet, men voetbalde “gewoon”. In 1939 ging de toenmalige vereniging ter ziele. Na de oorlog in 1945, begon men weer te voetballen. In 1949 was er de daadwerkelijke oprichting. Samen met de gymnastiek vereniging werd SVW opgericht. De clubkleuren; een zwarte broek en een groen hemd. In 1953 had men voor 60 gulden per jaar een vaste lokatie. De club groeide van 54 leden naar maar liefst 69 leden. In 1955 werd de samenwerking met de gymnastiekvereniging verbroken. De voetbalclub ging zelfstandig verder en de oprichting van v.v.Wedde is een feit.

Jaren 50 en 60

In 1956 is het veld dermate slecht, dat v.v.Wedde moet uitwijken naar Wedderveer. Samen met Blijham. Van een fusie was geen sprake. De naam ASVB bestond al en gezamenlijk onder een andere naam verder, was niet aan de orde.

Begin jaren 60 daalde het ledenbestand naar 11 leden. Men had de grootste moeite om een elftal op de been te brengen. In de beginjaren 70 kwam het ledenaantal langzamerhand weer op peil. Vier senioren- en een A-elftal. En eindelijk kwam er een eigen accommodatie aan de Oostersingel. In 1979 kwam er een houten kantine, het eerste clubblad “GOAL” werd gedrukt, er kwam een 2e veld en de opening van “Sportpark Jonne Hindriks”. Het sportpark is vernoemd naar Jonne Hindriks. De heer Hindriks heeft in de jaren 60 en 70 erg veel betekend voor v.v.Wedde.

Jaren 80, 90 en 00

In de tachtiger jaren doet de commercie zijn intrede binnen de club. Er komt een betaalde trainer, een shirtsponsor en er komen reclame borden om het veld. Het sportieve hoogtepunt komt in het seizoen 1989-1990. Wedde promoveert naar de 3e klasse. In 2009 wordt het 60-jarig jubileum gevierd.

Samenwerken

Inmiddels heeft v.v.Wedde 80 leden. De jeugd heeft tot en met mei 2020 samen gevoetbald met Blijham. Na het beëindigen van deze samenwerking door Blijham is een nieuwe samenwerking gezocht en gevonden met de vv Alteveer. Door deze samenwerking kan ieder jeugdlid blijven voetballen met zijn eigen leeftijdsgenoten. Ook de zeer jonge peuters zijn welkom binnen de kabouters. Nog steeds hebben we 4 senioren elftallen en een dames 7-tal.

V.v.Wedde is een zeer gezellige club die naast het voetbal vele andere activiteiten ontplooit. Gezamenlijk zijn we zeer sterk als het er op aankomt om “ergens even de schouders onder te zetten”. In juni 2016 heeft dit geresulteerd in de nieuwbouw van een terras zoals je ze zelden tegenkomt op een sportpark.

Iedereen is van harte welkom om eens een training mee te doen, een wedstrijd te bezichtigen en natuurlijk om wat te komen drinken in onze gezellige kantine met prachtig terras met uitzicht op het hoofdveld.