Van onze voorzitter…

Toen ik in 2009 aangaf dat ik wel in het bestuur van vv Wedde wou, had ik eigenlijk geen idee wat mij te wachten stond. Voorgaande jaren had ik al 2x een aanmeldformulier getekend om te gaan voetballen. Deze waren echter niet geldig want de handtekeningen werden diep in de nacht, ergens in een niet nader te noemen duister etablissement, beneveld en wel, gezet. Ook was er altijd ene Middel bij betrokken… Laat ik mij er verder maar niet over uitweiden. (Wedde zal nooit weten wat ze gemist hebben met mij als voetballer).
Binnen de vv zat een goed bestuur, ze zochten 1 tot 2 nieuwe mensen binnen het bestuur en ik had zo iets van: “wie doet mij wat..”. Samen met Karina en de jongens op vakantie, wetende dat mijn naam in de ledenvergadering (ergens in augustus) zou worden voorgedragen. Na een heerlijke vakantie wachtte mij bij thuiskomst een zeer aangename verassing in de brievenbus. Mijn eerste notulen van de vv Wedde. En nog wel van de algemene ledenvergadering. Rustig alles doorlezend, geen rare zaken tegenkomend tot ik bij het kopje “bestuur, herkiesbaar, verkiesbaar kom: “Met goedkeur van de leden is Henk Huls benoemd tot de nieuwe voorzitter”. Huh?? Voorzitter, ik? Dat was nou niet helemaal de bedoeling. Met de notulen in de hand, op mien fietse noar Dethmer Bouls. Aanbellen was niet nodig…. De deur stond al voor mij open. Alsof hij mij verwachtte. Met een lachend gezicht vertelde Dethmer mij dat hij en wederom die ene Middel, mij wel zagen zitten als voorzitter en dat vervolgens ook maar op deze wijze in de algemene leden vergadering hadden gegooid. Ik moest er eerlijk gezegd zelf ook wel een beetje om lachen. En zo is het begonnen binnen de voetbalvereniging Wedde voor mij.

VV Wedde. Een prachtige club! De afgelopen 9 seizoenen zijn voor mij voorbij gevlogen. En als de tijd vliegt, dan heb je het meestal erg naar je zin. Erg veel nieuwe mensen leren kennen. Veel vrienden gemaakt en binnen de club met heel veel vrijwilligers erg veel bereikt. Geen poespas, gewoon jezelf blijven en met z’n allen de schouders er onder. Vrijwilligers, het kan niet vaak genoeg benoemt worden, maar zonder vrijwilligers kan het hek op slot. Zonder vrijwilligers is er simpelweg geen vv Wedde.
Natuurlijk zijn er de afgelopen jaren zaken veranderd. Dat moet ook. Je kunt niet blijven hangen in “vroeger deden we het altijd zo…”. We leven simpelweg niet in “vroeger”. We leven in “nu”. En “nu” is een ander tijdperk. Om voort te blijven bestaan moeten er soms beslissingen worden genomen die niet altijd passen binnen een vereniging. Het duidelijkste voorbeeld is het samengaan met de jeugd met Blijham. Ik weet heel goed dat dit niet optimaal is voor beide verenigingen. Maar ik blijf van mening dat het voor onze jeugd, de toekomst van de club!, het beste is. En ik blijf dan ook vragen om ieders begrip in deze en nog belangrijker, mensen die de SJO willen ondersteunen in het laten voetballen van onze jeugd. In dit geval gaat het simpelweg maar om 1 ding: peuters, kleuters, kinderen en jongeren met plezier hun hobby kunnen laten uitoefenen. En dat is voetballen!!
Op het moment van schrijven zijn de bestuurders van de SJO druk doende om de indeling voor het komende seizoen op te stellen. De uitkomst levert altijd van alle kanten veel kritiek op. Ik hoop nu eens een keer op begrip i.p.v. kritiek. De indeling komt echt zomaar uit de lucht vallen.
Hoogtepunten? Dieptepunten? Dieptepunten vergeet ik altijd erg snel. Die heb ik dus ook niet……Hoogtepunten? Meer dan. Afgelopen jaren hebben we het schitterende “Sportpark Jonne Hindriks” nog mooier mogen maken dan dat het al was. Hier mogen we met z’n allen best trots op zijn. Binnen de jeugd hebben we de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën teams in de diverse competities. We hebben nog steeds maar liefst 4 senioren elftallen. Of er ook komend seizoen een damesteam komt, is helaas nog een vraagteken.

Het seizoen 2017-2018 heeft eindelijk dat gebracht wat we al enkele seizoenen voor ogen hebben: promotie van het eerste team naar de 4e klasse! De apotheose vond zondag 10 juni plaats op ons eigen complex. Met een kleine 500 man langs de lijn en een klinkende 4-1 overwinning mogen we ons eindelijk 4e klasser noemen!

Hier laat ik het bij en wens ik het bestuur veel wijsheid in het besturen van de mooiste club van Grunn’!
Jullie allemaal veel plezier in het uitoefenen van je hobby en ik ga mij samen met het bestuur bezighouden met het onderzoeken naar de mogelijkheid om ons hoofveld van verlichting te voorzien.

Groet, Henk

Als ik wil kan ik wel een boek gaan schrijven. Henkie’s memoires binnen de vv Wedde. Nou, laat ik dat maar niet gaan doen. Gaat toch niemand lezen, duurt vééél te lang. Laat ik het hier maar bij houden…..

4 Reacties

1. Erik Middel

😢 prachtig verhaal.😁
    Jammer dat je stopt als voorzitter, maar ook jou opvolger, zullen we op alle mogelijke manieren, positief ondersteunen.
    Bedankt voorzitter, het was prettig met u samenwerken!

2. Alwin

Idd…een goeie voorzitter die meer deed dan alleen maar voorzitten. Achter (eigenlijk voor)de schermen was ook beoorlijk actief in de uitvoerende taken. En daar waar nodig bij sprong….op elk vlak.