Woord van de voorzitter

Het seizoen 2016-2017 zit er weer op. Voor mij als voorzitter het 8e seizoen. Nog 1 seizoen en dan zal ik de voorzittershamer neerleggen. Het wordt  tijd voor een nieuwe voorzitter. Negen jaar is eigenlijk te lang… Sommige zaken ga je beschouwen als “je eigen”. En dat is niet goed. Maar zover is het nog lang niet. Eerst maar eens met z’n allen het seizoen 2017-2018 goed neerzetten. En ik heb er echt zin in!

SJO ASVB/Wedde

Positieve ontwikkelingen zijn er vooral op het gebied van het jeugdvoetbal. We hebben na 3 seizoenen SJO, eindelijk een jeugdcoördinator kunnen aantrekken. Bert Huizinga zal de jeugdzaken behartigen en coördineren. Van de zijde van Wedde zal hij worden bijgestaan door John Scholtens, Henk Jan Aasman en Ralf Loning. Vanuit Blijham door Henk Jan Meijer en Arnold Kuiper. Afgelopen seizoen hadden we geen A’ers, maar komend seizoen zijn we weer met alle leeftijdscategorieën vertegenwoordigd in de diverse competities. Onze jeugd speelt inmiddels in het prachtige nieuwe groen witte tenue. Voorop de borst prijkt de naam  onze jeugdsponsor; “koopjesdrogisterij”. De samenwerking op zich behelst wel een iets strakkere organisatie maar het heeft maar 1 gezamenlijk doel: de jeugd kunnen en laten voetballen! En dat verloopt meer dan prima. De B’ers en de E2 zijn kampioen geworden. Een prachtige prestatie!

Senioren

Het eerste valt wederom naast alle prijzen. Terugkijkend is dit al het 4e seizoen op rij. Voor iedereen best wel een teleurstelling. We willen graag uit de 5e klasse en zijn nog steeds van mening dat we met de huidige selectie thuishoren in de 4e klasse. We hebben aanvoerder Jan Behling  het gehele seizoen gemist.  En we kunnen stellen dat dit een aderlating was.  Daarnaast raakte Lennart de Jonge geblesseerd en ging Jasper Reininga voor zijn studie naar Spanje.  We hebben het hier over 3 dragende spelers. Daar staat tegenover dat onze jonge jongens, Marc Smit,  Marco Sterenborg,  Jeroen Huls en Jeroen Pieter Reininga  het meer dan goed hebben gedaan. Helaas miste Marco Sterenborg de laatste wedstrijden van het seizoen door een polsbreuk, opgelopen in de wedstrijd tegen Groningen. De staf blijft onveranderd komend seizoen. In december hebben we, mede op verzoek van de selectie, Marcel Kruize, Pieter Nuus  kunnen behouden voor de selectie.

Het 2e elftal is onder de bezielende leiding van Erik Middel en Jan Behling kampioen geworden! Thuis tegen medeconcurrent voor het kampioenschap Pekelder Boys, maakten onze reserves geen fout en konden de doppen er na het laatste fluitsignaal knallend af! Bij het 3e elftal is na jaren Hans Vegter gestopt als leider. Hans bedankt voor je inzet de afgelopen jaren. Het 4e elftal zal net als afgelopen seizoen ook komend seizoen te bewonderen zijn op “Sportpark Jonne Hindriks”. Komend seizoen dus nog steeds 4 senioren elftal binnen ons kluppie. Voor het eerst in jaren hadden we in het seizoen 2016-2017 geen dameselftal. Gelukkig zijn onze dames wel doorgegaan in de 7 tegen 7 competitie en ook komend seizoen zal er op een aantal vrijdagavonden worden gespeeld.

Vrijwilligers: bedankt!

Het bestuur heeft de vrijwilligerslijst afgelopen dagen samengesteld om iedereen uit te nodigen voor het jaarlijks vrijwilligersfeest. De teller staat momenteel op  maar liefst 95 vrijwilligers!!!  95 Mensen die zich op de een of andere manier vrijwillig voor de club hebben ingezet afgelopen jaar. Mensen dit is super! Zonder jullie kunnen we echt niet bestaan! We hopen jullie dan ook allemaal te verwelkomen op zaterdag 8 juli, om het seizoen 2016-2017 feestelijk af te sluiten.

Wens ik jullie allemaal een hele fijne vakantie. Hou het veilig en kom gezond weer thuis.

Groet,
Henk