Wedde langs zwak Oldambster Boys

Het zag er de gehele week niet naar uit dat er afgelopen weekend gevoetbald zou worden op de amateurvelden. Zelfs de dinsdagavond training in Wedde werd afgelast wegens het de slechte staat van het veld. Donderdag konden de trainingen gelukkig worden hervat.

Zaterdag moest worden aangetreden tegen de ploeg van Benny van Hoorn. Van Hoorn is een bekend gezicht in Wedde, twee jaar geleden assistent-trainer van de groen zwarte brigade en op dit moment maakt Van Hoorn Installaties deel uit van de ondernemersclub. Sponsor en trainer van de tegenstander, iets wat je niet wekelijks tegenkomt natuurlijk.

Oldambster Boys is geen hoogvlieger in de 5e klasse. De ploeg uit Nieuw-Scheemda won alleen nog maar van DWZ.  Ook zaterdag kwam de ploeg met maar 11 mensen richting Wedde. Het zou dan ook niet echt een wedstrijd worden, vanaf de eerste minuut was het eigenlijk alleen Wedde wat probeert te voetballen. Oldambster Boys probeerde de fysieke strijd er in te gooien, en dat resulteerde af en toe in een paar behoorlijke overtredingen. De ploeg van Kruize en Nuus creëerde een paar mooie mogelijkheden, en na een half uur verraste Mark Schreuder de sluitpost van de Boys in de korte hoek, 1-0. Ondertussen begon het op het sportpark Jonne Hindriks behoorlijk te regenen en dat paste bij het beeld van de wedstrijd, droevig en slecht. Schreuder en Van Heumen zette nog wel voor de rust 3-0 op het scorebord.

Voor Wedde was het zaak om geen blessures of schorsingen tegen deze tegenstander op te lopen. Ook de 2de helft was het aanzien niet waard, moet wel gezegd worden dat er genoeg kansen werden gecreëerd door de groenhemden en dat het scoreverloop iets makkelijker en soepeler verliep. Rico van Heumen liet de supporters weer zien dat hij gemakkelijk kan scoren en altijd dreigend is voor de defensie van de tegenstander, hij pikte drie doelpunten mee. Ook Schreuder en en  Kuiper deed nog een duit in het zakje, vooral het doelpunt van Wedde legende Lesley kuiper maakte menig supporter blij deze zondagmiddag.

Het werd uiteindelijk 7-0 in het voordeel van Wedde, een echte wedstrijd is het nooit geweest. Voor Oldambster Boys is het te hopen dat het de komende wedstrijden iets meer laat zien dan wat ze zaterdag hebben gedaan. Ook Wedde was niet wat het normaal kan laten zien. (uit tweenu.nl)