Vrij gemakkelijke overwinning sjo AWC O-17

Na de eerste competitiewedstrijd met 7-4 verloren te hebben van WVC en de 2e wedstrijd thuis gewonnen te hebben van Scheemda met 7-2 was het O-17 team van sjo AWC vandaag gastheer voor Onstwedder Boys O-17. Vorig seizoen bleek dit een geduchte tegenstander voor onze heren, benieuwd hoe ver we dit seizoen waren ten opzichte van de heren/dames uit Onstwedde.

In de beginfase van de eerste helft was het vooral Onstwedde wat de overheersende partij was. AWC was te slap begonnen aan de wedstrijd en verloor in de eerste fase te veel persoonlijke duels. In plaats van dat wij het initiatief zouden willen hebben in wedstrijden, had Onstwedde het in deze fase.
Echter was het Olaf Gijben die na een snelle ingooi van Bas Tjabringa de 1-0 binnen schoot. Een op dat moment onverdiende voorsprong, maar niemand langs de kant die er problemen mee had.

Na wat misverstanden in verdedigend opzicht bij AWC werd er vrij snel door Onstwedde de gelijkmaker op het scorebord gezet. Ons team stond niet goed in de organisatie, waardoor de gasten te gemakkelijk de bal in het net konden krijgen.

Misschien was juist dit tegendoelpunt een gewenst moment, want na deze tegentreffer begon AWC beter te voetballen en werden er meer kansen gecreëerd. We kozen in mijn ogen nog te vaak voor een zelfde oplossing (lange bal), maar creëerden hier wel vaak gevaar mee voor het doel van de keeper van Onstwedde.

Bij rust was stond de volgende stand op het scorebord, 4-1:
1-0 Olaf, assist Bas T.
2-1 Jarno, assist Bas T.
3-1 Olaf, assist Jacob B.
4-1 Jarno, (wie de assist gaf ben ik even vergeten te noteren)

Na rust was het ook vooral AWC wat de lakens uitdeelde in deze wedstrijd. Er werd veelvuldig de aanval gekozen, maar het uitspelen van de aanvallen was te vaak slordig. Ook Onstwedde kon een paar keer nog gevaarlijk doorkomen, maar mede door goed keeperswerk van Niels bleef het voor Onstwedde bij 1 doelpunt deze middag.

Sjo AWC O-17 wist nog wel 4 keer het net te vinden, wat een mooie einduitslag maakte in deze toch voor die tijd verwachte lastige wedstrijd; 8-1

5-1 Olaf, assist Jarno B.
6-1 Roy, assist Olaf
7-1 Roy, assist Jacob
8-1 Jarno, assist Bas T.

Volgende week zaterdag, 1 oktober 2016, spelen we uit tegen Sellingen. Zij hebben net als wij uit drie wedstrijden 6 punten. Een op voorhand uitdagende tegenstander dus!

De trainer