SJO AWC JO11-1 handhaaft zich uitstekend in de 1e klasse 08

Nu SJO AWC JO11-1 in het najaar 2017 voor het eerst in de 1e klasse voetbalt is het eind november een mooi moment om te kijken waar dit team staat en eens terug te blikken. We spreken 27 november 2017 en het einde van de najaarscompetitie 2017 nadert met rasse schreden.
Uiteraard was het voor dit team dat bestaat uit de spelers Marwid en Lyron Winkel, Dylan van der Molen, Daan Jongbloed, Demian Teske, Luc Buter, Ruben Tjabringa en Willem van der Ziel aan het begin van de competitie even aftasten hoe ze zich staande zouden houden in de 1e klasse waarin voornamelijk JO11-1 teams van grote clubs uitkomen zoals bijvoorbeeld Velocitas, NEC Delfzijl, DVC Appingedam, Hoogezand en WVV. Afgaande op de resultaten op de diverse toernooien aan het eind van het seizoen 2016-2017, o.a. Champions League winnaar indoorsoccer Volksbank-CUP Westrhauderfehn, diverse podiumplaatsen op grote toernooien bij o.a. WVV en winnaar NK beachsoccer Blauwestad, hadden de trainers alle vertrouwen in een sportief gezien goed seizoen. Het seizoen werd met een prachtig affiche geopend tegen een aansprekende tegenstander, Velocitas JO11-1. Velocitas is een grote club uit de stad Groningen die voor JO11-1 bijvoorbeeld kan putten en selecteren uit 9 JO11 teams. Volgens de trainers zou Velocitas JO11-1 één van de kampioenskandidaten zijn deze competitie.
Onze jongens speelden een uitstekende wedstrijd maar moesten via een 1-0 en 2-1 voorsprong tot vlak voor het einde van de wedstrijd uiteindelijk toch een nederlaag slikken. We verloren deze wedstrijd in de laatste minuten met een klein verschil. Eindstand 2-4. Uiteraard was dit voor de spelers een grote teleurstelling maar het goede spel tegen deze uitstekende tegenstander gaf de spelers moed voor het vervolg van de competitie. De 2e wedstrijd was thuis tegen grote broer WVV JO11-1 uit Winschoten. Ook een vereniging die kan putten uit een heleboel JO11-teams. Ook deze wedstrijd begonnen we weer uitstekend maar helaas stonden 5x paal en lat ons na vloeiende aanvallen telkens in de weg waardoor we niet met een ruime voorsprong maar met een 1-3 achterstand de rust in gingen. Na een korte speech in de rust met de nadruk op het vloeiende aanvalsspel werden de spelers met goede moed het veld ingestuurd met de opdracht om minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen. Dat lukt heel goed en hoewel er kansen waren op meer doelpunten bleef de teller steken op 3-3. De volgende 2 wedstrijden daarna werden met winst afgesloten tegen vv Winsum (4-2) en Hoogezand (4-1).
Op de 5e speeldag moesten we aantreden tegen de 2e titelkandidaat, NEC Delfzijl JO11-1. Een vereniging die jaarlijks met z’n JO11-1 teams hoog bivakkeert in de 1e klasse. Wederom een mooie graadmeting voor ons team dat zich inmiddels gaat realiseren dat het zelf ook een goede pot voetbal op de grasmat kan leggen. De trainers, ouders en toeschouwers kunnen dat inmiddels wekelijks bevestigen. Tegen NEC Delfzijl begon SJO AWC JO11-1 weer voortvarend en werd de rust bereikt met een 1-0 voorsprong. In de 2e helft drong NEC ons met goed aanvallend spel terug in de verdediging en beperkten wij ons tot het verdedigen van de voorsprong. Dit lukte tot 2 minuten voor tijd, helaas scoorde NEC daarna nog 2x. Bijna hadden we weer gestunt tegen 1 van de kampioenskandidaten. Nu restten ons slechts de hele mooie complimenten van de tegenstander. Teleurgesteld zochten we kleedkamer op om de kater van ons af te spoelen.
Omdat de jongens ook mentaal groeien werd er ondanks deze nederlaag met vertrouwen uitgekeken naar de volgende wedstrijden. Achtereenvolgens werden BATO Winschoten (4-1), SC Loppersum (4-0) en DVC Appingedam (1-0) verslagen waarbij er in ieder geval 1 aanval tegen SC Loppersum uitgelicht moet worden. Deze vloeiende aanval liep over 6 schijven en werd telkens in 1x gespeeld alvorens het tot een prachtige goal leidde. Ook topscheidsrechter Rik Molanus was dit niet ontgaan en gaf de spelers daarvoor een mooi compliment. Volgens de trainers was dit het schoolvoorbeeld van het tikkie-takka voetbal van Barcelona!
Op het moment van deze terugblik, eind november 2017, staat dit mooie JO11-1 team van SJO AWVC op een 3e plaats in de 1e klasse 08 met nog 2 wedstrijden te gaan. Vlak achter de nummers 1. NEC Delfzijl JO11-1 en 2. Velocitas JO11-1 en vóór nr. 4. WVV JO11-1. Een uitstekende teamprestatie!!!
Zaterdag 2 december spelen we voor de najaarscompetitie nog uit tegen SV Bedum JO11 en zaterdag 9 december spelen we thuis in Wedde tegen HS’88 JO11-1.
Op zondag 3 december a.s. verdedigen we de Champions League titel op het indoorsoccer Volksbank-CUP toernooi in Westrhauderfehn.
En voordat we half december mee gaan doen aan de JZOG zaalcompetitie spelen we eerst nog de absolute kraker van dit seizoen op 16 december om 10.15 uur in Wedde: De bekerwedstrijd tegen FC Lewenborg JO11-1 in de 1e ronde van de knock-outfase voor de KNVB beker.
Wij nodigen u allen van harte uit om SJO AWC JO11-1 aan te moedigen tijdens deze wedstrijden. Marwid, Lyron, Demian, Dylan, Ruben, Willen, Luc en Daan verdienen het!!!